Wybierzmy wspólnie lektury najmłodszym uczniom

Od 27 listopada 2014 r. do 31 stycznia 2015 r., każdy zainteresowany mógł wypełnić opublikowaną na stronie MEN ankietę „Wybierzmy wspólnie lektury najmłodszym uczniom”.

Chodziło w niej o wskazanie tytułów książek, które mogłyby stać się lekturami najmłodszych uczniów (szkół podstawowych). Dlaczego właśnie dla nich? Uczeń szkoły podstawowej po raz pierwszy styka się w niej z lekturami. To od tego, czy są ciekawe, wciągające, inspirujące, zależy, czy uczeń będąc nastolatkiem, a później dorosłym, sięgnie po książki.

– Tylko w tym roku na zakup nowości do bibliotek w szkołach podstawowych przeznaczamy 15 milionów złotych – przypomniała Joanna Kluzik-Rostkowska. – Mam nadzieję, że dzięki tym pieniądzom choć część wskazanych w ankiecie książek znajdzie się na bibliotecznych półkach – dodała szefowa MEN.

 

Propozycje książek, które mogłyby stać się lekturą w podstawówkach, wskazało prawie 12 tysięcy osób, a dokładnie 11.540. Wszystkie te osoby zaproponowały w sumie 3.777 tytułów. Najwięcej osób (1911) zaproponowało książkę Klaudyny Andrijewskiej „Tosia i Pan Kudełko”. Na drugim miejscu, z liczbą 1717 głosów znalazły się „Psie Troski” Toma Justyniarskiego, a na miejscu trzecim – seria „Harry Potter” J.K.Rowling (1626 głosy).

– Chciałabym, aby lista książek, która powstała dzięki głosom oddanym za pośrednictwem naszej strony, stała się „ściągawką” dla samorządów czy też dyrektorów planujących zakupy do szkolnych bibliotek – mówi Joanna Kluzik-Rostkowska. – Nie ma mowy o zmianie kanonu lektur dla uczniów szkół podstawowych. A to dlatego, że na tym etapie edukacji taki kanon po prostu nie istnieje – przypomina minister edukacji narodowej.

 

Źródło
 
 

Katagoria: Wydarzenia literackie
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 3 lata temu.
Publikacja była czytana: 367  razy.